FANDOM

Five Nights at Freddy’s

Five Nights at Freddy’s – seria niezależnych gier komputerowych będących połączeniem gatunków gier przygodowych typu „wskaż i kliknij” oraz survival horroru. Została stworzona i wydana przez Scotta Cawthona na platformy Microsoft Windows, iOS oraz Android.

Opis gier

Na serię składa się siedem gier komputerowych. W dwóch pierwszych, gracz wciela się w nocnego stróża w pizzerii „Freddy Fazbear's Pizza” starającego się przetrwać noc i ustrzec się przed tzw. „animatronikami” W trzeciej części akcja rozgrywa się trzydzieści lat później po zamknięciu restauracji – nowi właściciele otwierają „dom strachów”, nawiązujący do pizzerii. Akcja czwartej została umiejscowiona w domu, w którym gracz jest nękany przez koszmarne wersje animatroników. W części piątej, zatytułowanej Sister Location, gracz wciela się w rolę nocnego stróża w nowym lokalu. FNaF World, będącą spin-offem serii, zrealizowano jako komputerową grę fabularną, a samą konwencję zmieniono na bajkową – gra jest skierowana przede wszystkim do młodszych dzieci. Ze względu na liczne błędy, niestabilność gry oraz słabe oceny twórca zdecydował się wycofać ją z platformy Steam. Ostatnia część serii, zatytułowana Freddy Fazbear’s Pizzeria Simulator, została wydana w 2017 roku.

Lista gier serii

  • Five Nights at Freddy’s (2014)
  • Five Nights at Freddy’s 2 (2014)
  • Five Nights at Freddy’s 3 (2015)
  • Five Nights at Freddy’s 4 (2015)
  • Five Nights at Freddy’s: Sister Location (2016)
  • Freddy Fazbear’s Pizzeria Simulator (2017)

Spin-off

    • FNaF World (RPG, 2016)