FANDOM

Halucynacje są niegroźnymi zwidami, iluzjami które mogą pojawić się w losowym momencie gry.

Typy Halucynacji

Istnieją trzy typy halucynacji:

  • Wizualne Halucynacje: Gracz może losowo zobaczyć "IT'S ME" wraz z szybko przemijającymi zdjęciami Bonnie z czarnymi oczami, Bonnie bez oczu, oraz Freddy'ego Fazbear'a z ludzkimi oczyma. Dźwięki z nagrania z Nocy Piątej towarzyszą tym halucynacjom. Ten typ halucynacji może pojawić się w losowym momencie.
  • Halucynacje Obiektów: Ten rodzaj również obejmuje słowa "IT'S ME", tym razem pojawiające się na ścianie w Holu Wschodnim, oraz na tabliczce w Pirackiej Zatoczce. Również w Holu Wschodnim mogą pojawić się plakaty płaczącego dziecka. Dotyczy to również plakatu Freddy'ego wyrywającego sobie głowę, oraz Golden Freddy'ego w Rogu Holu Zachodniego (Spójrz niżej).
  • Golden Freddy: (Spójrz niżej)
GoldenFreddyJumpscare

Wizualne Halucynacje i Golden Freddy

Golden Freddy

Golden Freddy pojawia się w biurze gdy zobaczymy jego plakat w Rogu Holu Zachodniego. Ta halucynacja jest specyficzna, ponieważ może wywołać crash gry. Jeśli gracz będzie za długo wpatrywał się w Golden Freddy'ego, poskutkuje to śmiercią. Jeśli zobaczymy Golden Freddy'ego w naszym biurze, należy szybko włączyć Monitor, wtedy Golden Freddy zniknie. (Zobacz Golden Freddy po więcej informacji)

Ciekawostki

  • Foxy i Chica nigdy nie pojawiają się podczas halucynacji, jednak napis "IT'S ME" może pojawić się w Pirackiej Zatoczce, lecz tylko wtedy gdy Foxy jest w Holu Zachodnim.
  • Halucynacje mogą pojawić się gdy skończy nam się energia.
  • Wizualne Halucynacje nie pojawiają się w przenośnej wersji, jednak Obiektowych Halucynacji się to nie dotyczy.

Halucynacje powracają w drugiej części gry. Halucynacje w drugiej części gry różnią się od tych pierwszej:

  • "IT'S ME" nie występuje dłużej w grze, oprócz Pośmiertnych Minigierek oraz scenek między nocami
  • Wizualne Halucynacje już nie występują

"Shadow Freddy"

Gracz może rzadko zobaczyć Shadow Freddy'ego siedzącego na miejscu Bonnie w Części/Serwis. Pojawia się w bezwładnej pozycji, podobnej do Golden Freddy'ego. Jeśli będziemy go obserwować zbyt długo gra scrashuje się, lub zatnie w przenośnej wersji gry.

"Shadow Bonnie"

Gracz może bardzo rzadko zobaczyć Shadow Bonnie stojącego po lewej stronie w Biurze. Jeśli gracz będzie wpatrywał się w niego zbyt długo gra scrashuje się, a w mobilnej wersji zatnie. Jedynym rozwiązaniem na uniknięcie crasha gry jest założenie Maski i poczekanie aż zniknie. Nazywa się go Shadow Bonnie'm lecz nie jest to prawdą, możemy to stwierdzić po zębach.

OldGoldenFreddyJumpscare

Jumpscare Golden Freddy'ego

Golden Freddy

Golden Freddy powraca w Five Nights at Freddy's 2. Tym razem występuje od Nocy Szóstej, zachowuje się jak normalny Animatronik, jego poziom AI można ustalić. Pojawia się w Korytarzu przed Biurem, wtedy nie możemy na niego świecić Latarką. Może tez pojawić się w biurze, wtedy musimy założyć Maskę, a on natychmiast zniknie. (Zobacz Golden Freddy po więcej informacji)

Endoszkielet

Endoszkielet pojawia się rzadko w Zakątku Nagród, po tym jak Marionetka wyjdzie z pudełka, oraz w Lewym Szybie. Nie stanowi on zagrożenia dla gracza. Endoszkielet może czasami zablokować Animatroniki korzystającego z Lewego Szybu.

  • Nie jest do końca pewne czy jest to halucynacja

Balloon Boy

"Balloon Girl"

Czasami możemy zobaczyć damską wersję BB pod naszym biurkiem.

Paper BB

Czasami "papierowy człowiek" może zniknąć z Pokoju Imprez 4 i pojawić się po lewej stronie naszego Biura.

Marionetka

Rzadko gdy Marionetka wyjdzie z pudełka, możemy ją zobaczyć w Holu Głównym i Pokoju Imprez 2.

Animatroniki Bez Oczu

Bardzo rzadko gracz może zobaczyć Animatroniki Bez Oczu:

Halucynacje występują również w Five Nights at Freddy's 3. Istnieje teoria, że wiatrak we FNaF'ie 3 bardzo pomaga stróżowi nocnemu, gdyż dotlenia go i bez niego moglibyśmy zginąć, z powodu tego braku tlenu mamy właśnie halucynacje.

Phantom Animatroniki

Phantom Animatroniki to spalone i zniszczone wersje animatroników: Freddy Fazbear, Chica, Foxy, Marionetka, BB, oraz Mangle. Pojawiają się one losowo na kamerach (CAM 04-Phantom Mangle, CAM 07-Phantom Chica, CAM 08-Phantom Puppet, oraz każda kamera dla Phantom Balloon Boy'a) lub w Biurze (idący za szybą Phantom Freddy, oraz Phantom Foxy stojący na pudle z częściami animatroników). Phantomy nie mogą zabić gracza. Powodują jedynie błąd Wentylacji (Phantom Mangle powoduje błąd Audio Devices).

Springtrap

Plakaty Springtrapa

Na CAM 02 i CAM 10, czasami można zobaczyć plakaty przedstawiające Springtrapa.

Obrazki Springtrapa

Podobnie do bezokich Animatroników, możemy zobaczyć obrazki przedstawiające Springtrapa. Kiedy zaczynamy noc, może pojawić się jeden z trzech obrazków.

Fałszywy Springtrap

Jeśli gracz będzie miał błąd Wentylacji i będzie go ignorował przez długi okres, w Fazbear's Fright pojawią się, "fałszywe Springtrap'y", które będą na losowych kamerach, tylko jeden z nich będzie prawdziwy.

Papierowe Lalki

W tej części gry również pojawiają się papierowe postacie. Tym razem są to Springtrap/Bonnie oraz Freddy Fazbear.

Shadow Freddy

Bardzo rzadko, gracz ma okazję zobaczyć Shadow Freddy'ego (możliwe że jest to strój Freddy'ego Fazbeara, ponieważ po wykluczeniu odpowiednich kolorów, uzyskujemy czysty brązowy kolor tego stroju) w swoim Biurze leżącego po skrajnej lewej stronie.

Cupcake

Plakaty Cupcake

Rzadko na CAM 04 gdzie znajduje się plakat Toy Bonnie'go, może pojawić się zamiast niego plakat cupcake'a, który będzie raz normalny, raz złoty.

Biuro

Bardzo rzadko w naszym Biurze może pojawić się cupcake.

Five Nights at Freddy's

Wizualne Halucynacje

Halucynacje Obiektów

Five Nights at Freddy's 2

Five Nights at Freddy's 3

Rozgrywka

Phantom Animatroniki

Statyczne Obrazki

Animowane Obrazki

Tekstury

Mechanika gry
Five Nights at Freddy's NoceMonitorHalucynacjeDrzwiŚmierci (FNaF1)
Five Nights at Freddy's 2 NoceMonitorHalucynacjeMaska Freddy'egoPozytywkaLatarkaMinigry (FNaF2)Śmierci (FNaF2)
Five Nights at Freddy's 3 NoceMonitorHalucynacjeWentylacja (FNaF3)Panel SterowaniaMinigry (FNaF3)Jumpscary

Więcej z Fandomu

Losowa wiki