FANDOM

Szukałeś Nocy Pierwszej dla drugiej, Nocy Pierwszej dla trzeciej, lub Nocy Pierwszej dla czwartej części gry?

Noc
Pierwsza
Noc
Druga
Noc
Trzecia
Noc
Czwarta
Noc
Piąta
Noc
Szósta
Niestandardowa
Noc

Noc Pierwsza jest pierwszą grywalną nocą w Five Nights at Freddy's. Jest to jedna z najprostszych nocy, traci jedynie do Niestandardowej Nocy na najniższych wartościach. Jest ona wstępem do gry, gdzie Phone Guy tłumaczy podczas niej jak radzić sobie z animatronikami, a te nie ruszą z miejsca przed 2AM.
Jedynymi animatronikami, które pojawiają się w tej nocy są Bonnie i Chica, jednak naprawdę nieaktywny gracz jest w stanie przegrać nawet z powodu Foxy'ego. Choć Freddy Fazbear jest nieaktywny tej nocy, wciąż może podejść do Biura, jeżeli skończy się prąd. Ta noc, tak samo jak Custom Night na 0/0/0/0 jest dobra do próby przywołania Golden Freddy'ego, a to może być problematyczne dla niedoświadczonych graczy, którzy nie wiedzą, jak się przed tym bronić.

Nagranie

"Halo? Halo? Uh, chciałem zostawić wiadomość dla Ciebie by pomóc Ci połapać się co i jak na tę pierwszą noc. Właściwie, to pracowałem w tym biurze przed Tobą. W rzeczy samej, kończę teraz mój ostatni tydzień pracy. Więc wiem, że to może być odrobię przytłaczające, ale jestem tu by powiedzieć Ci, że nie ma się o co martwić. Uh, dasz sobie radę. Więc, zacznijmy przeprowadzać Cię przez Twój pierwszy tydzień, w porządku?
Uh, spójrzmy. Na początku muszę wygłosić wstępne powitanie od firmy. Wiesz, to rodzaj formułki prawnej. „Witamy w Freddy Fazbear’s Pizza, niesamowitym miejscu zarówno dla dzieci, jak i dorosłych, gdzie fantazja i zabawa budzi się do życia. Fazbear Entertainment nie odpowiada za uszczerbki majątkowe czy zdrowotne. Po stwierdzeniu że uraz bądź śmierć miał miejsce, raport wysłany zostanie w ciągu 90 dni, lub tak szybko, jak lokal zostanie dokładnie wyczyszczony, a dywany zastąpione nowymi.”
Bla bla bla, to może źle brzmieć, wiem, ale naprawdę nie ma się czego obawiać. Uh, animatroniki staną się w nocy trochę dziwne, ale nie obwiniam ich za to. Też bym taki był, gdybym od dwudziestu lat musiał śpiewać bez przerwy tę idiotyczną piosenkę i nawet nigdy nie mógł się wykąpać. Mogą też być trochę drażliwe. Więc, pamiętaj. Te postacie zajmują specjalne miejsca w sercach dzieciaków, więc musimy okazać im trochę szacunku, jasne? W porządku.
Więc, musisz wiedzieć, że animatroniki mają tendencję do wędrowania. Zostawiają je w nocy na trybie czegoś w rodzaju wolnej woli. Ich silniki blokują się, gdy są wyłączone przez zbyt długi czas. Kiedyś pozwalali im samoistnie chodzić również w ciągu dnia. Ale potem było The Bite of ’87. Ta. Niesamowite, że ciało ludzkie może żyć bez płata czołowego.
Uh, teraz coś dotyczącego Twojego bezpieczeństwa. Jedynym prawdziwym zagrożeniem dla Ciebie jako stróża nocnego jest to - jeśli już - że postacie po godzinach prawdopodobnie nie będą rozpoznawały Cię jako człowieka. Pewnie będą widzieć Cię jako metalowy egzoszkielet bez kostiumu. A ponieważ jest to wbrew tutejszym zasadom w Freddy Fazbear’s Pizza, będą prawdopodobnie próbowały siłą włożyć Cię do kostiumu Freddy’ego. I pół biedy, gdyby nie to, że kostiumy wypełnione są masą wzmocnień, przewodów i urządzeń animatronicznych, zwłaszcza w okolicach twarzy. Więc, możesz sobie wyobrazić, że głowa wciśnięta mocno wewnątrz jednego z nich może spowodować lekki dyskomfort… i śmierć. Uh, jedyne części Ciebie które zobaczyłyby światło dzienne to Twoje gałki oczne i zęby gdy wyskoczą przez przód maski, heh.
Ta, nie powiedzieli Ci tych rzeczy kiedy dołączyłeś. Ale hej, pierwszy dzień powinien być łatwizną. Porozmawiamy jeszcze jutro. Uh, sprawdzaj kamery, i pamiętaj by zamykać drzwi tylko wtedy, gdy to absolutnie konieczne. Musisz oszczędzać energię. Dobrze więc, dobranoc."

Strategie

Noc Pierwsza jest bardzo prosta. Niedoświadczeni gracze mogą poznać zasady i mechaniki gry. Noc Pierwsza jest także jedną z nocy, w których gracz może spokojnie przyjrzeć się całej pizzerii i szukać easter egg'ów.

Zamknij lewe drzwi

Ta strategia nie wymaga od gracza żadnego wysiłku. Polega na jedynie zamknięciu lewych drzwi. W ten sposób, żaden z animatroników nie zaatakuje strażnika nocnego. Nie należy używać monitora ani sprawdzać świateł. Jedynym zagrożeniem w tej sytuacji jest Chica, ale nie zaatakuje nas do czasu, aż sprawdzimy monitor.
Zamknięte drzwi, zużywają zbyt wiele energii, by starczyło jej na całą noc, dlatego najlepiej zamknąć lewe drzwi dopiero po tym, jak nagranie się skończy, tj. ok. 2 rano.

Ostrożna gra

Ta strategia jest często używana w nocach od 2 do 6, w nocy 1 nie jest potrzebne takie zaangażowanie. Do zakończenia nagrania Phone Guy'a, gracz nie musi niczego robić. Po zakończeniu, należy przystosować się do wymienionych zasad:

Sprawdzając scenę dosyć szybko, możemy być prawie pewni, że żaden animatronik nie ruszy się przez całą noc. Należy pamiętać, by nie patrzeć się w kamery za długo, bo kamera zatnie się, a animatroniki zaczną się przemieszczać.

Ciekawostki

  • Podana tutaj rozmowa telefoniczna jest najdłuższą, kończąc się niedługo po 2 rano.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki