FANDOM

Springtrap (także Spring-Bonnie lub Golden Bonnie) to animatronik, główny przeciwnik pojawiający się w grze Five Nights at Freddy's 3.

Wygląd

Springtrap najprawdopodobniej był wcześniejszym złotym prototypem Bonnie'go. Jest on mocno uszkodzonym animatronikiem. Duża część jego prawego ucha zaginęła/została wyrwana lecz przewody z górnej części zostały. Ciało Springtrap'a jest podarte i poszarpane, z otworów na ciele widać przewody. Endoszkielet oraz szczątki Purple Guy'a powodują, że wydaje się on bardziej przerażającym animatronikiem niż którykolwiek przedtem.

Choć obie ręce i nogi są przymocowane i ogólnie w stanie dobrym, od połowy łydki w dół nie ma już kostiumu, odsłaniając endoszkielet wewnętrzny i okablowanie. Oczy Springtrap'a są prawidłowo ustawione w jego głowie, nie otwiera ust gdyż ma on trwały szeroki uśmiech, ponieważ materiał otaczający zęby uległ zniszczeniu. Wyjątkiem jest drugi jumpscare i jego rzadki obraz rozruchowy.

Bliższe badanie Springtrap'a i obrazów pokazują, iż znajdują się w nim ludzkie szczątki. Podczas przeglądania tułowia i innych części oraz endoszkieletu widać, że są to kawałki ciemnego różowego materiału, które przypominają ludzkie wnętrzności. W momentach, gdy Springtrap się rusza i ma otwartą szeroko szczękę, odsłania zmumifikowaną głowę, przypominającą ludzką. Szczękę i zęby można dobrze zaobserwować podczas jego drugiego jumpscare'a oraz na CAM 15.

W przeciwieństwie do zautomatyzowanych ruchów wszystkich poprzednich animatroników, Springtrap porusza się płynnie. Widać to, gdy przechodzi przed szybą od biura w sposób podobny do  człowieka.

Historia

Historia Springtrapa nie jest do końca znana. Wiadomo, że został stworzony przez właścicieli Freddy Fazbear's Pizza, jako że pojawia się w minigrze "STAGE01" koło Golden Freddy'ego. Mógł istnieć od pierwszej pizzerii. Później, został schowany razem z resztą animatroników, gdy otworzono pizzerię, jednak on jako jedyny nie atakował gracza. Możliwe, że w ogóle nie posiadał w sobie duszy dziecka. Teoretyzuje się, że to o nim mowa, gdy Phone Guy wspomina, że został użyty żółty strój. Po zamknięciu i trzecim otwarciu pizzerii ponownie nie odgrywa żadnej roli. Jednak, jakiś czas po zamknięciu pizzerii w Five Nights at Freddy's, Purple Guy pojawia się w pizzerii. Gdy zniszczył cztery animatroniki, został zaatakowany przez piątkę dusz. Jedno z nich (prawdopodobnie Marionetka lub Golden Freddy) zapędziło go do kostiumu Springtrapa, lecz wtedy padał deszcz, a na dachu były dziury co spowodowało zniszczeniem zatrzasków i zmiażdżeniem Purple Guy'a w środku.

Five Nights at Freddy's 3

Springtrap zostaje znaleziony przez właściciela Fazbear's Fright: The Horror Attraction, ten poszukuje animatroników w starej restauracji i odnajduje go a także części zniszczonych animatroników. Ten staje się główną atrakcją domu strachu i ma straszyć klientów. W nocy animatronik jest zajęty atakowaniem stróża nocnego. Po sześciu dniach, w weekend tuż przed otwarciem domu strachu, budynek spłonął. Animatronik najprawdopodobniej przetrwał pożar, jego twarz pojawia się na zdjęciu w gazecie, którą widzimy po nocy szóstej. Jest jednak schowany w ciemności i trzeba podświetlić obraz, by go zobaczyć. Na zdjęciu jego głowa leży poziomo, nie wiadomo więc czy przetrwały tylko części jego stroju, czy może cały animatronik z Purple Guy'em wewnątrz.

Zachowanie

Springtrap atakuje stróża nocnego. Zaczyna przy jednej z pięciu kamer kamer: CAM 06, CAM 07, CAM 08 ,CAM 09 i CAM 10 kieruje się ku biurze. Może przy tym pojawić się w każdym możliwym pokoju. Springtrap stara się zbliżać do nas, ale też nie powstrzymuje się przed wchodzeniem do wentylacji, co może znacznie mu pomóc w dorwaniu stróża nocnego.

Słabością animatronika jest system audio, który kontroluje strażnik nocny. Aktywując go w określonym pomieszczeniu, zachęca animatronika do ruszenia się właśnie tam. Jednak, działa to na małe odległości.

Gdy Springtrap pojawi się na CAM 05, będzie można usłyszeć Gwizd który informuje nas o jego bliskiej obecności. Gwizd jest słyszalny gdy Springtrap wejdzie na CAM 05,CAM 04,CAM 03 CAM 02 I CAM 01. Im jest głośniejszy tym bliżej nas jest.

Ciekawostki

  • Nazwa "Springtrap" jest tak naprawdę grą słów. Sprężyna (Spring) i pułapka (Trap), co daje sprężynowa pułapka.
  • Zanim poznano jego prawdziwe imię (Springtrap), był głównie nazywany Golden Bonnie, Spring Bonnie, Hybrid, i Salvage.
  • W Five Nights at Freddy's 2 na CAM 04 widnieje prawdopodobnie jego portret zrobiony z papieru oraz serpentyn przez dzieci.
  • W FNaF 1 występuje podobizna Springtrap'a w Zachodnim Korytarzu.
  • Prawdopodobnie umieszczenie go w kanonie Five Nights at Freddy's było przez Scott'a przemyślane, ponieważ jeszcze przed 3 częścią gry były różne wskazówki do istnienia Springtrap'a.
  • Springtrap posiada animacje poruszania się. Kiedy patrzymy na kamery lub na panel kontrolny itp. możemy zauważyć przez szybę, jak przemieszcza się do Biura.
  • Jest prawdopodobnie pierwotną wersją Bonnie'go bądź jego "zastępcą".
  • Po rozjaśnieniu gazety mówiącej o spaleniu atrakcji możemy obok figurki Freddy'ego dostrzec Springtrap'a.
  • W przeciwieństwie do innych animatroników, których ruchy są robotyczne i niezbyt płynne, u Springtrap'a wyglądają bardzo ludzko.
  • Springtrap w przeciwieństwie do reszty animatroników ma pięć palców, gdy reszta ma cztery, jak typowe postacie z kreskówek.
  • W trailerze widać, że Springtrap się "trzęsie", jest to scena, kiedy Purple Guy umiera.
  • W Nocy 5 Phone Guy nazwał Springtrap'a Spring Bonniem.
  • Phantom'y mają takie same oczy jak Springtrap.
  • Czasami możemy widzieć Springtrapa na kamerach a po zdjęciu kamery jest za szybą co nie jest bugiem a zaplanowaną rzeczą/halucynacją
  • W wersji mobilnej Springtrap również posiada dwa jumpscare.
  • Springtrap jest jednym z dwóch animatroników w FNaF 3 (zaraz po Foxy'm), który nie ma lokacji startowej.
  • Są domysły, że Springtrap i Shadow Bonnie to te same postacie. Można poznać to po zębach, ale są to tylko domysły.
  • W najnowszym updatecie Fnafa 3 dodano Springtrapowi nowe odgłosy. Podczas przemieszczania możemy usłyszeć jego kroki i jęki.
  • Był prawdopodobnie jednym z pierwszych animatroników.
  • Jako jedyny animatronik nawiązuje z nami kontakt wzrokowy i czeka na moment w, którym akurat nań nie patrzymy.
  • W biurze w Five Nights at Freddy's na ścianie, na przeciwko nas wysoko jest rysunek SpringTrapa, jest ledwie zauważalny, gdyż widać tylko jego usta i szyję, a resztę głowy zakrywa cień.
  • Ma swoja pluszową wersję, Plushtrapa. Występuje ona w Five Nights at Freddy's 4.

Galeria

Nawigacja

Postacie