FANDOM

"Kiedyś pozwalali im chodzić samoistnie również w ciągu dnia. Ale potem nastąpiło Ugryzienie Roku ’87. Ta. Niesamowite, że ciało ludzkie może żyć bez płata czołowego."

The Bite of '87 - incydent, który miał miejsce w roku 1987. Jest on wspominany przez Phone Guy'a w grze Five Nights at Freddy's. Wydarzenie najprawdopodobniej nastąpiło w czasie trwania akcji gry Five Nights at Freddy's 4

Historia

Choć nie do końca znana jest sytuacja, Phone Guy wyjaśnił graczowi, że w roku 1987 miał miejsce wypadek, w którym któryś animatronik zaatakował człowieka, odgryzając mu płat czołowy. Ofiara przeżyła. Incydent kosztował restaurację jej reputację, co spowodowało duży spadek w zarobkach. Jednakże, restauracja byłaby i tak zamknięta, przez jej słaby stan i wielu naruszeń zdrowia.

Gra Five Nights at Freddy's 2 dzieje się właśnie w roku 1987. Sytuacja sugeruje, że atak nastąpi w ciągu dnia po nocy szóstej, Phone Guy wysyła Jeremy'ego Fitzgeralda na dzienną zmianę, ponieważ obawia się, że agresywne animatroniki mogą zrobić komuś krzywdę.

W wyniku tego wypadku animatroniki nie mogły poruszać się po budynku w ciągu dnia. Zarząd ograniczył je do wolnego chodzenia tylko podczas nocy, żeby zapobiec zablokowaniu ich działania .

Sprawca

Choć nie jest wiadome, kto tak naprawdę ugryzł podczas The Bite of '87, istnieje wiele teorii na ten temat. Najczęściej oskarżani o ugryzienie byli Foxy, Mangle oraz Freddy Fazbear i Toy Freddy. Lecz po wydaniu Five Nights at Freddy's 4 , za sprawce uznaje się Fredbear'a .

Ofiara

Nie wiadomo, kto został ugryziony podczas incydentu, ale gra pozostawia nam parę podpowiedzi.
Phone Guy wspomniał, że animatroniki zaczęły zachowywać się groźnie wobec pracowników pizzerii i dorosłych, podczas gdy względem dzieci zachowywały się spokojnie. Może to zawęzić grono ofiar do kogoś z personelu. Uznaje się, że zaatakowany mógł zostać Jeremy Fitzgerald. Jednak po wydaniu Five Nights at Freddy's 4 za ofiarę uznaje się dziecko.

Ciekawostki

  • Jeżeli incydent miał miejsce po nocy szóstej drugiej gry, mógł się on wydarzyć 13. lub 14. listopada 1987 roku.
    • Co ciekawe, 13 listopada '87 wypada w piątek, dzień uznawany za pechowy.
  • W pierwszej grze, podanie AI animatroników odpowiednio: 1/9/8/7 doprowadzi do pojawienia się twarzy Golden Freddy'ego i wyłączenia się gry. Scott dodał ten easter egg by powstrzymać plotkę mówiącą, że wpisanie tego kodu doprowadzi do pojawienia się specjalnego zakończenia gry.
  • Pomimo poszlak, nadal nie wiemy czy incydent został przedstawiony we Five Nights at Freddy's 4 .